Infosessie ondernemers: e-procurement + e-facturatie

Wat?

Omdat we als gemeente veel belang hechten aan lokaal aanbesteden willen we onze ondernemers begeleiden en opleiden in de recente wijzigingen met betrekking tot overheidsopdrachten. Daarom organiseren we een infosessie e-procurement en e-facturatie voor alle lokale ondernemers op woensdag 18 oktober om 20 uur in Cultuurhuis Stroming.

Wat verandert er?

Dit najaar zijn er belangrijke veranderingen met betrekking tot overheidsopdrachten die ook impact hebben op lokale ondernemers die producten of diensten leveren aan lokale besturen. 

  • Op 4 september wordt het nieuwe e-Procurement platform gelanceerd. Vanaf dan ben je als ondernemer verplicht om bij overheidsopdrachten met procedure je offerte digitaal via het e-procurementplatform in te dienen. Offertes via mail of andere kanalen zijn niet langer toegestaan voor overheidsopdrachten met procedure.
  • Vanaf 1 maart 2024 (i.p.v. 1 november 2023, recent gewijzigd) wordt het verplicht om voor overheidsopdrachten vanaf 3.000,00 euro exclusief btw te factureren via e-facturatie of e-invoicing. Facturen via mail of post zijn in die gevallen niet langer toegestaan aangezien lokale overheden enkel nog XML’s die voldoen aan de Peppol-standaard én aangeleverd worden via het Peppol-netwerk mogen aanvaarden.

Infosessie voor ondernemers

Deze veranderingen schrikken lokale ondernemers mogelijks af om zaken te doen met Lokaal Bestuur Berlare en andere overheden. Nochtans zijn deze procedures en platformen gebruiksvriendelijk en voor iedereen toegankelijk. 
Daarom organiseren we een infosessie e-procurement en e-facturatie voor alle lokale ondernemers op woensdag 18 oktober om 20 uur in Cultuurhuis Stroming.

De infosessie wordt gegeven door Anja Palmaerts, geaccrediteerd trainer e-Procurement. Anja heeft 19 jaar ervaring op vlak van inkoop zowel in de privé- als publieke sector en is expert in Wetgeving Overheidsopdrachten.
We sluiten de infosessie ten laatste om 22 uur af met een netwerkmoment waar je de andere ondernemers, leden van het gemeentebestuur en de aankoopverantwoordelijken van gemeente Berlare op een informele manier kan ontmoeten.

Praktisch

Wanneer: woensdag 18 oktober om 20 uur
Waar: Cultuurhuis Storming, Dorp 101 in Berlare
Inschrijven: de infosessie en het netwerkmoment zijn gratis, maar we vragen om organisatorische redenen om vooraf in te schrijven via deze link

Programma

De avond verloopt als volgt:

  • 20 uur: verwelkoming (deuren open vanaf 19.30 uur)
  • 20.10 uur: infosessie e-procurement
  • 21.30 uur: infosessie e-facturatie
  • 22 uur: netwerkmoment tot 23 uur

Contact

dienst recreatie en ondernemen:
Donklaan 123 (post: Dorp 22)
9290 Berlare
052 43 25 60 (balie)
052 43 25 61 (kantoor)
recreatie@berlare.be
ondernemen@berlare.be

Berlare gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.Verder gaanMeer over cookies