E-LOKET

Wat?

Een officiële aanvraag indienen bij het gemeentebestuur zonder je huis te verlaten? Dat kan via onderstaande formulieren. 

Bevolking en burgerlijke stand

Voor een aantal formulieren van dienst bevolking en burgerlijke stand moet je je eerst aanmelden. Dat kan via It's Me, je federaal token of een eID-kaartlezer.

TIP! Door een attest aan te vragen via 'mijn dossier' win je flink wat tijd. Er is immers geen tussenkomst van gemeente nodig. Je ontvangt onmiddellijk het digitale bestand met digitale handtekening van het rijksregister.

Formulier

Meer info

  • Documenten rond bewijs van woonst, samenstelling gezin, inschrijven op adres, levensbewijs, nationaliteitsbewijs, historiek van de adressen, bewijs aangifte adreswijziging, historiek burgerlijke staat, bewijs aangifte vertrek naar buitenland, attest laatste wilsbeschikking, attest verklaring afstand van organen
      • Documenten rond geboorte, erkenning, adoptie, huwelijk, echtscheiding en nationaliteit

      Notarisaanvragen

      Bij de verkoop of langdurige verhuur van een woning moet u allerhande informatie (overheidsplannen, vergunningen, milieu, natuur, erfgoed, grond- en pandenbeleid, erfdienstbaarheden, heffingen) ter beschikking stellen aan de koper.
      Een aanvraag voor een dossier vastgoedinformatie in onze gemeente bedraagt 75 euro per kadastraal perceel.

      Hoe kan u uw aanvraag doen? U bent:
      • Notaris: u kan enkel een aanvraag doen via de IBOT-applicatie in uw eNotariaat
      • Vastgoedmakelaar: u kan een aanvraag doen via de toepassing RealSmart of via het Vlaamse webportaal
      • Burger, andere professionele aanvrager of overheidsinstantie: per mail naar vastgoed@berlare.be met de vermelding van de correcte kadastrale nummer(s). Let op, bij een aanvraag per mail is de kostprijs 100 euro per perceel.

      Berlare gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.Verder gaanMeer over cookies